Nie je sociálna sieť ako sociálna sieť
Keď sa povie sociálna sieť, väčšina ľudí si hneď vybaví Facebook alebo Instagram. Je to logické. Sú najpoužívanejšie a veľa sa o nich hovorí, ale sociálnych sietí existuje oveľa viac. A je možné, že pre vaše odvetvie budú vhodnejšie YouTube, Pinterest, LinkedIn,Twitter alebo TikTok .
- Keď ponúkate služby pre B2B sektor, vzdelávanie alebo hľadáte nových ľudí, zamerajte sa na LinkedIn.
- Potrebujete si vybudovať pozíciu v odbornej komunite a rýchlo reagovať na súčasnú situáciu? Potom zamierte na Twitter.
- Ak tvoríte videá, ukážte ich na YouTube. Kratšie videá určené pre mladšie ročníky sa výborne hodia na TikTok.
- Vizuálne zaujímavé nápady, návody a inšpiráciu zase zverejňujte na Pintereste.
Zapíšte sa do špecializovaných registrov
Nájdite si registre, ktoré hodnotia či združujú vami ponúkané služby alebo produkty. Sú ich desiatky. Je však dôležité dodať, že mnohé zápisy bývajú spoplatnené. Po roku starostlivo zvážte, či sa vám investícia vyplatila. Ak robíte napríklad grafiku, zapíšte sa do katalógov jaspravim.sk alebo navolnenoze.cz. Remeselníci by nemali chýbať v registroch združujúcich manuálnej profesie.
Buďte viditeľní vo vyhľadávačoch aj v mapách
Pridajte svoju firmu do vyhľadávačov Google a Zoznam. Budete tak ľahšie dohľadateľní. Zákazníci vďaka základným informáciám rýchlo zistia, kde ste, čo robíte, kedy máte otvorené a ako sa k vám dostanú pomocou navigácie.
Propagačné kanály vyberajte s rozumom
Skôr ako začnete, urobte si prieskum a zistite si, akým spôsobom ľudia vyhľadávajú vašu službu či tovar a čo ich pri tom najviac zaujíma. Ak vás láka svet sociálnych sietí, v ďalšom článku sa môžete tešiť na detailnejšie zoznámenie.